Nőtt az újonnan megkötött kötelező gépjármű-felelősségbiztosítások száma a Netrisknél. Az idei harmadik negyedévben közel 127 ezer szerződést kötöttek az autósok, ami 8 százalékos emelkedésnek felel meg. Az éves kgfb-átlagdíjak szintén 8 százalékkal nőttek, így meghaladták az 52 ezer forintot az idei harmadik negyedévben – derül ki a társaság összefoglalójából.
Több kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást kötöttek az autósok az idei harmadik negyedévben, mint egy évvel korábban. Szintén nőtt a cascobiztosítások száma. Emellett a biztosítási díjak is feljebb léptek, igaz, a drágulás mértéke elmarad inflációtól – közölte a Netrisk.
A júliustól szeptember végéig terjedő három hónapos időszakban a Netrisknél majdnem 127 ezer kgfb–t kötöttek, ez 8 százalékos növekedésnek felel meg éves szinten. Az átlagdíjak pedig szintén 8 százalékkal nőttek és meghaladták az 52 ezer forintot. Ezzel párhuzamosan az újonnan kötött casco biztosítások száma szintén nőtt, 11 százalékkal majdnem 7600-ra emelkedett. Utóbbiaknál az éves átlagdíj 17 százalékkal 148 ezer forint fölé emelkedett.
„A biztosítási díjak emelkedése a minden területen érezhető drágulással magyarázható. Nőtt az autók ára, emellett a szervizelési költségek is magasabbak lettek. Ugyanakkor a kgfb-s átlagdíjak emelkedése elmarad a két számjegyű inflációtól, a cascónál viszont megközelíti azt”. – közölte Besnyő Márton, a Netrisk ügyvezető igazgatója.
A szakember azt is elmondta, a casco biztosítások számának emelkedése magyarázható részben azzal, hogy az új vagy fiatal autók nagyobb értéket képviselnek a korábbi évekhez képest és a már említett szervizköltségek is jelentősen emelkedtek. Ezért a tulajdonosok az autó árához képest viszonylag alacsony díjat bevállalják annak érdekében, hogy mentesüljenek a nagyobb kiadásoktól egy esetleges saját hibából történt baleset után.
A Netrisk összeállításából kiderül az is, hogy a legelterjedtebb autómárkák esetében hogyan alakultak a kgfb-átlagdíjak.
Az Opelek kötelezője mindössze 2 százalékkal nőtt, alig több mint 52 ezer forintra. A Volkswagenek, Renault-k, Fordok esetében az átlagdíj egyaránt 4 százalékkal 57-58 ezer forintra emelkedett. A Suzukiknál már 7 százalékos volt a kgfb-drágulás, az átlagos éves díj így valamivel több mint 42 ezer forint volt. A Daciáknál és Toyotáknál 10-10 százalékos díjemelkedés történt, ennek eredményeként 44 ezer és 51 ezer forintot tett ki az éves díj.
Besnyő Márton megjegyezte, hogy mind a kötelező, mind a casco esetében vannak különbségek a piacon, ezért érdemes a különböző ajánlatokat átnézni és összehasonlítani, mielőtt egy-egy autós megköti az új biztosításokat.
Kapcsolódó cikkek
- Tragédia Miskolcon, rohantak a mentők egy kirándulóhoz Sérült kirándulón segítettek a tűzoltók Miskolcon.
- Elképesztő felvétel: forgalommal szemben vágtatott egy csapat ló az az M5-ösön Öt elszabadult ló vette birtokba az M5-ös autópálya Budapestről kifelé vezető szakaszát. Az állatok nemcsak a forgalmat akadályozták, de jelentős veszélyt is jelentettek a sztrádán. Végül egy kamionos volt az, aki megakadályozta, hogy baleset történjen.
- Ilyet is ritkán látni: visszatáncolt a kormány egy korábbi bejelentéstől, akkora volt az elégedetlenség Pénteken derült ki, hogy egy törvényjavaslat-tervezet szerint a kormány szigorítana az idősek ingyenes fogászati ellátásának rendszerén. Azonban a családügyi szervek és az Idősek Tanácsának érvei után úgy döntött a Kulturális és Innovációs Minisztériumhoz (KIM), hogy mégsem vezetik be a korhatáremelést.
- Ezt a szabályt rengetegen nem ismerik, pedig a megszegése durva büntetéssel járhat Szabálysértésnek minősül és akár 65 ezer forint bírság vagy elzárás is járhat annak, aki a szemetesekből vagy az utcáról összegyűjtött visszaváltható palackokat dobja be a gyűjtőkbe.