Az ünnepi időszakban sem lesz hiány kiváló minőségű magyar disznóhúsból, a sertéstartók pedig a legnehezebb időkben is számíthatnak a kormány támogatására - mondta az Agrárminisztérium (AM) agrárpiacért felelős helyettes államtitkára kedden Budapesten, az Agrármarketing Centrum (AMC) sertéshúsfogyasztás-ösztönző kampányának sajtóeseményén.
Épp az imént írtunk arról, hogy már Németországban sem utaznak olyan sokat és kevesebbet ülnek be az emberek az éttermekbe a 2022-es infláció miatt. Nézzünk egy kicsit szét itthon, mi a helyzet és mi lesz karácsonykor az árakkal.
Tarpataki Tamás szerint a gazdasági környezet szokatlanul gyors változásai miatt mindenképp fönn kell tartani a sertéságazat támogatásait. Csupán ezekkel persze nem lehet ellensúlyozni a nehézségeket, ezért ösztönző jogszabályi környezetre és likviditást segítő átmeneti intézkedésekre is szükség van. A hitelmoratórium például összesen 280 milliárd forintnyi állomány kifizetését, a mezőgazdasági kis- és közepes vállalkozások a változó kamatozású kölcsöneinek törlesztését kamatkorlátozás könnyíti meg - tette hozzá.
A Magyar Húsiparosok Szövetségének elnöke úgy látja, hogy a magyar sertéságazatnak évek óta szélsőséges körülményekhez kell igazodnia, hiszen már az afrikai sertéspestis alatt is rendkívüli, 30-60 százalékos csökkenések és emelkedések követték egymást az élősertés árában. Idén még nagyobb, 80 százalékos drágulás is volt már januárhoz képest - tette hozzá Éder Tamás, aki szerint elsősorban az ukrajnai háborúnak kellene véget vetni ahhoz, hogy enyhüljenek a nehézségek.
A magas termelési költség miatt a sertés bolti ára 20-40 százalékkal nőtt alig egy év alatt
és az elmúlt hónapokban kissé a fogyasztás is mérséklődött, de az ünnepi időszakban valószínűleg élénkül majd a forgalom, hiszen Magyarországon a disznóhús az ünnepi asztalok népszerű fogásai közé tartozik - mondta az érdekképviselet vezetője.
Az AMC ügyvezető-helyettese a fogyasztói tudatosság jelentőségét emelte ki. Giczi Gergely szerint sokat segíthet a termelőknek, ha a vásárlók előnyben részesítik a termékeiket, ezért a következő hetekben közterületi, online, és újsághirdetések, rádiós reklámok hívják majd föl a figyelmet a magyar sertéshúsra, számos bevásárlóközpontban pedig ingyenes kóstolási lehetőséggel is találkozhatnak a vásárlók. A fogyasztásösztönző kampány eddig is sikeres volt, hiszen a kezdete, 2013 óta a fejenkénti éves fogyasztás 23 kilogrammról 33 kilogrammra nőtt Magyarországon - tette hozzá.
Kapcsolódó cikkek
- Lehet, hogy most kiderül, mihez kezdene Budapesttel Szentkirályi Alexandra? Kiszabadítjuk Budapestet Gyurcsány Ferenc fogságából - ígérte Szentkirályi Alexandra, a Fidesz-KDNP főpolgármester-jelöltje, aki szerdán, a fővárosi Bálna rendezvényközpontban tartott kampányindító rendezvényén hirdette meg hétpontos Budapest-tervét.
- Rémisztő, amit a forint művel - mi történik a pénzünkkel? Gyengült csütörtökön a forint a főbb devizákkal szemben a kora reggeli jegyzéséhez képest a bankközi piacon, az euró és a svájci frank ellenében 0,4 százalékkal, a dollárral szemben 0,6 százalékkal.
- Nincs menekvés, feljelentik Balog Zoltánt a zsinati bíróságon Már az egész református egyház azt követeli Balog Zoltántól, hogy mondjon le.
- Tömeges távozás a HVG-től, a Magyar Péterről szóló rendőri jelentést megszerző Dezső András is elmegy a laptól Távozik a hvg.hu felelős szerkesztője, illetve a lap két vezető munkatársa is.