Hirdetés

Itt a bizonyíték, földhöz veri a magyarokat a brutális infláció

Somló-Bakos Dalma portré Somló-Bakos Dalma

Évtizedes csúcsra jutott decemberben az infláció Magyarországon és már a gyerekek is érzik a bőrükön az áremelkedést.

A hamburger is sokat drágult
A hamburger is sokat drágult

Az élelmiszerek közel 45 százalékkal drágultak - írja a hvg.hu. A rendkívüli áremelkedés már a gyerekeket is érinti.

A K&H a hivatalos statisztikai adatok alapján összeállította a gyermekek inflációs kosarát, amelyben helyet kapott a gyümölcsjoghurt, a kakaós csiga, a hamburger, a narancslé, a jégkrém, valamint a hátizsák és a gyerekcipő is.

Kiderül az összeállításból, hogy a fenti termékek 27 482 forintba kerültek tavaly decemberben, míg egy évvel korábban 22 727 forintba, vagyis éves szinten 21 százalékkal drágultak ezek a termékek. 2019 decemberéhez képest azonban már 31 százalékos áremelkedésről beszélhetünk.

A gyümölcsjoghurt 206 forintba került tavaly év végén, ez 36 és 54 százalékos emelkedésnek felel meg az egy és három évvel korábbihoz képest. A kakaós csigáért 257 forintot fizettek a gyerekek a zsebpénzükből 2022 decemberében, míg tizenkét hónappal korábban 168 forintba, 2019 végén pedig 142 forintba került. Azaz 53 és 81 százalékos áremelkedést tudhat maga mögött ez a péksütemény. 

A hamburger 1320 forintos ára 46 és 99 százalékos többletet jelent ebben az összevetésben. A 0,9-1 literes dobozos jégkrém ára visszafogottabban, 26 és 42 százalékkal nőtt, 1820 forintra.

A hátizsák átlépte a 10 ezer forintos lélektani határt, ami 2021 végéhez viszonyítva 26 százalékos emelkedésnek felel meg. A gyerekcipőknél ment végbe a legmérsékeltebb növekedés: a tavaly decemberi 12 910 forint 13 százalékkal múlja felül a 2021 végi összeget, 2019-hez képest pedig 18 százalékkal kerültek többe.

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés