Összesen öt Sólyom motorvonatot rendelt szerb vasúttársaság tavaly októberben, ami összesen 21 milliárd forintba került. A tervek szerint a kínai szupervonatok Magyarországra is átjárnak majd, ha a szükséges engedélyeket megszerzik.
![](https://storage.googleapis.com/naphire/kinai-szupervonat.inbox800x450.jpg)
A Totalcar azt írja, a CRRC Changchun már le is szállította az első hármat abból az öt elektromos motorvonatból, amit a szerb vasúttársaság, a Srbijavoz rendelt a Belgrád–Szabadka gyorsvasútra. A Szokó, azaz Sólyom fantázianevű, Intercity szolgáltatás már működik Szabadka és Belgrád között, de a vonalon jelenleg Stadler motorvonatok közlekednek. A kapacitásbővítéshez, illetve ahhoz, hogy legyen jármű a teljes (Budapest-Belgrád) szakaszra új vonatokat is be kellett szereznie a szerb vasúttársaságnak.
A nagyjából 21 milliárd forintos megrendelést Goran Vesić, a Közlekedési és Infrastrukturális Minisztérium minisztere írta alá Pekingben még 2023 októberében. Az első vonat május elején érkezett Belgrádba, majd azt újabb kettő követte nemrég. A négy kocsiból álló motorvonat 104 méter hosszú, 242 üléssel, amiből 45 első osztályú. A vonaton vannak kerékpárszállítására alkalmas, illetve alacsonypadlós szekciók is. Az új CRRC szerelvények 200 kilométerórás sebességgel közlekednek majd a szerb főváros és Szabadka között. Amikor pedig átadják a forgalomnak a Budapest-Szabadka szakaszt is, akkor ezek motorvonatok a magyar fővárosba is eljutnak majd.
A tervek szerint a Budapest-Belgrád vasútvonalon a forgalom 2025 végén indulhat meg, addigra az új kínai motorvonatoknak meg kell szerezniük a magyar hatósági engedélyeket is, hogy a hazai vaspályákon is közlekedhessenek. Ez azonban nem lesz egyszerű, ugyanis Magyarországon – az uniós tagsága miatt – szigorúbbak a szabályok a vasúti járművekre, mint déli szomszédunknál. Némi aggodalomra adhat okot, hogy Csehországban nem sikerült túl jól a CRRC motorvonatok forgalomba állítása, ahol a kínai járművek nem kapták meg a hatósági engedélyeket és végül a két érdeklődő vasúttársaság is visszalépett a vásárlási szándékától - írja a lap.
Ha a CRRC Szokó motorvonatok nem kapják meg a magyar vasúthatósági engedélyeket, akkor a MÁV-Start nagy bajba kerülhet, ugyanis az általános járműhiány miatt, a magyar vasúttársaságnak hatalmas erőfeszítésébe kerülne, hogy kiszolgálja a vonalat. Így még az a fura helyzet is előállhat, hogy a borzasztó drágán megvalósított projekt elkészülte után a vonatok nem lesznek sokkal gyorsabbak és az utasoknak az országhatáron még át is kell majd szállni, ha Belgrád felé szeretnének utazni.
Elindult a Naphire.hu YouTube-csatornája, iratkozzon fel a legfrissebb videóinkért!
Kapcsolódó cikkek
- Bevált Orbán Viktor terve, létrejön az új EP-frakció Meglettek a szükséges feltételek, létrejön a Patrióták Európáért frakció.
- Magyar Péter: Karácsony Gergely a "kék Fidesz" része, nincs vele semmilyen együttműködés „A Tisza Párt semmilyen politikai alkut, semmilyen politikai együttműködést nem fog kötni sem a Fidesszel, sem a Gyurcsány vezette óbaloldali kék Fidesszel. Karácsony Gergely egyértelműen Gyurcsány szövetségese, politikai társa” - mondta Magyar Péter programhirdető rendezvényén.
- Tündéri videóinterjú készült az ország legerősebb emberével A 107 éves Bakó Feri bácsi a Kisalföldnek adott interjút.
- Magyar Péter és Gyurcsány Ferenc olyan kommentháborúba kezdett, hogy a hidegfront elhagyta a Kárpát-medencét Caligula, visszavonulás, hála, szellem, intellektus, leárazások a piacon!