Hirdetés

Az új ruha is luxus? Ezeket veszítjük el az infláció miatt

Somló-Bakos Dalma portré Somló-Bakos Dalma

Sokakat kényszerít lemondásra az infláció okozta megszorítás, most egy friss felmérésből kiderül, mi az, amiről a legtöbb embernek le kell mondania.

Tudatosabb fogyasztásra ösztönzi a európaiakat az infláció és az energiaválság - derül ki az EOS kintlévőség-kezelő által reprezentatív fogyasztói kutatásából, amit 2023 februárjában végeztek 13 országban, 7700 válaszadóval.

A 24.hu által közölt kutatás szerint Magyarországon a válaszadó fogyasztók 66 százaléka az elmúlt hat hónapban a korábbinál fokozottabb figyelemmel kísérték kiadásaikat. 

Ha egész Európát nézzük, az alábbi dolgokban tapasztalható fékezés:

  • utazás
  • kulturális és szabadidős tevékenységek (33 százalék)
  • új ruházat cikkek vásárlása (28 százalék).

Körülbelül minden ötödik válaszadó vett fel hitelt vagy kölcsönt az elmúlt hat hónapban, aminek fő okaként az inflációt (49 százalék) és a magasabb energiaköltségeket (27 százalék) jelölték meg.

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés