Végük van a gyorshajtóknak: a traffipaxok új generációját tesztelik már
Olyan integrált digitális rendszereket tesztelnek, amelyek igazodnak a helyzetfüggő, esetileg meghatározott sebességhatárokhoz is.
Kísérleti technológiát vetettek be egy svájci autópályán, a dinamikusan változtatható sebességhatárokhoz a traffipax is igazodik - számolt be róla a vezess.hu. A lap szerint az első teszteket Maroggiánál végezték az A2-es autópályán, és az eddigi tapasztalatok pozitívak.
Mint írják, ez rendszer lehetővé teszi, hogy az A2-es autópályán lévő elektronikus kijelzőtáblák által jelzett ideiglenes sebességváltoztatásokat figyelembe lehessen venni az ellenőrzések során. Az új projekt keretében az A2-es autópálya egyes szakaszait olyan kijelzőtáblákkal szerelték fel, amelyek dinamikusan változnak. A kijelzett sebesség automatikusan változik a forgalom függvényében 120-ról 100-ra vagy akár 80 km/órára.
A tesztek során összehangolták a radar és az automatikus táblák működését, nehogy a jövőben téves bírságokat kapjanak az autósok. A több hétig tartó tesztek sikeresen zárultak, így ezután érdemes nagyon odafigyelni a digitális táblákra, már nem lehet megszokásból vezetni, mert ha 120 km/óráról épp az adott időben lecsökkentik 80 km/órára a sebességhatárt, akkor jön a csekk.
Svájc pedig az az ország, ahol 1 km/órás gyorshajtás is szabálysértésnek minősül. Ilyen minimális kihágásért autópályán 20 svájci frankot, vagyis 8400 forintot kell fizetni, 21-25 km/óra között viszont már 110 ezer forint a bírság. Városban 15 km/óra, lakott területen kívül 21 km/óra, autópályán pedig 25 km/óra feletti sebességtúllépésért pedig már beidézik a sofőrt. Ez esetben a büntetés összege minimum 400 svájci frank, azaz 150 ezer forint – az összeg tovább nőhet az illető anyagi helyzetének függvényében, aki a jogosítványa mellett a szabadságát kockáztatja, de az autóját lefoglalhatják vagy le is selejtezhetik - részletezi a lap.
Elindult a Naphire.hu YouTube-csatornája, iratkozzon fel a legfrissebb videóinkért!