Hirdetés

Egy magyar város is kulcsszereplő lehet abban, hogy Elon Musk Tesláját lelökik a trónról a kínaiak

Garai Kitti portré Garai Kitti

A kínai BYD egy lépéssel közelebb került ahhoz, hogy megdöntse Elon Musk Teslájának a rekordját, mint a világ legnagyobb eladási számokat produkáló elektromos járműgyártója.

A kínai cég hétfőn közölte, hogy 2023 utolsó három hónapjában rekordszámú, 526 ezer kizárólag akkumulátoros járművet értékesített. Ehhez hozzájárult, hogy decemberben több mint 70 százalékkal ugrott az eladások száma.

Az év egészét tekintve a shenzeni székhelyű BYD azt közölte, hogy több mint 3 millió új energiával működő járművet adott el, amelybe csak az elektromos járművek és a hibridek tartoznak. Beszámoltak arról is, hogy a teljes értékesítésből csaknem 1,6 millió darab kizárólag akkumulátoros jármű volt - írja a BBC

Időközben a Tesla is nyilvánosságra hozta az adatait, amelyből kiderült, hogy összesen 1 808 581 autót szállított le a vállalat, a gyártás azonban ennél valamivel magasabb, 1 845 985 darab volt. A Tesla 2023 negyedik negyedévében 494 989 autót gyártott le és ezek közül 484 507-et adott át ügyfeleinek, ami nemcsak új rekord, de az értékesítése megközelítette a teljes éves 2020-as adatokat is - erről már a villanyautosok.hu számolt be. 

A számokat tekintve jól látható, hogy bár idén még megőrizte elsőbbségét a Tesla a BYD-vel szemben, jövőre azonban elveszítheti piacvezető pozícióját. 

Tavaly januárban egyébként Elon Musk még úgy nyilatkozott, hogy képes elérni az évben a 2 millió kiszállítást, ám év közben már közölte azt is, hogy a magassabb hitelköltségek nyomást gyakorolnak a keresletre. 

A BYD vezérigazgatója, Wang Chuanfu unokatestvérével együtt alapította a BYD-t 1995-ben Sencsenben. A vállalat az okostelefonokban, laptopokban és más elektronikai eszközökben használt újratölthető akkumulátorok gyártójaként szerzett nevet magának, amelyek a drágább japán importtermékekkel versenyeztek. 2002-ben kezdte el részvényeinek tőzsdei értékesítését, és a Qinchuan Automobile Company, egy küszködő állami tulajdonú autógyártó megvásárlásával diverzifikálta tevékenységét.

Elemzők szerint a BYD növekedését eredeti üzletágának - az akkumulátoroknak - köszönheti. Ezek az akkumulátorok az elektromos járművek legdrágább alkatrészei közé tartoznak, és mivel házon belül gyártják őket, a BYD rengeteg pénzt takarít meg. A BYD számos versenytársa harmadik féltől származó gyártókra támaszkodik az akkumulátorok tekintetében.

Mint azt a naphire.hu is megírta, a világ legnagyobb elektromos autógyártója, a kínai BYD Magyarországon, egész pontosan Szegeden építi meg az első európai üzemét. 

Elindult a Naphire.hu YouTube-csatornája, iratkozzon fel a legfrissebb videóinkért!

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés