Hirdetés

Már csak ez hiányzott: durván megdrágult a magyarok kedvenc üdítője

Garai Kitti portré Garai Kitti

Durván megdrágult a magyarok kedvenc itala: lassan aranyáron vehetünk meg egy liter Coca-Colát. 

A Coca-Cola HBC Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója, Békefi László az Indexnek adott interjújában elmondta, hogy a céget érintő gazdasági kihívások miatt elkerülhetetlen az árak további emelése. 

"Emelkedett a cukor, a koncentrátum, a szénsav és a kávé ára is, mondhatni a termékeink előállításhoz szükséges összes alapanyag jelentősen drágult. Nőtt a csomagoláshoz használt alapanyagok beszerzési ára is, és ahogy mindenki tapasztalja, a felhasznált energia, valamint a szállítmányozási költségek is emelkedtek az üzemanyagok drágulása miatt"

- ismertette Békefi László, hozzátéve, hogy a cég rezsiköltségei is a duplájára nőttek. Az ügyvezető kifejtette azt is, hogy leginkább a szénsavas üdítők drágultak, jelenleg nagyjából 26 százalékkal kerülnek többe, mint egy évvel ezelőtt. 

A Coca Cola 2021-ben 126,7 milliárd forint nettó árbevételt ért el, tavaly tovább növelte a forgalmát és piaci részesedését.

Békefi László arról is szólt, hogy megváltoztak a vásárlói szokások, ugyanis a fogyasztói kosárba a korábbiaknál gyakrabban kerülnek alacsonyabb árú, saját márkás, nagyobb kiszerelésű termékek, és a fogyasztók egyre inkább meggondolják, mire akarnak és mire tudnak költeni.

Mint azt a Naphíre is megírta, a magyarok egyre inkább érzik a bajt, ugyanis sokan már az élelmiszereken is spórolnak. A KSH adataiból ugyanis kiderült, hogy az egy évvel korábbi adatokhoz képest 0,6 százalékkal volt nagyobb a kiskereskedelmi üzletek forgalma, az élelmiszer-kereskedelemben azonban már 6,7 százalékos visszaesés volt tapasztalható. Minden olyan boltban, ahol ételt is lehet venni, 8,6 százalékkal esett vissza a forgalom.

Cimkék:
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés