Brutális támadás indult az OTP ügyfelei ellen, rendkívüli figyelmeztetést adott ki a bank
Az utóbbi időben rászálltak a csalók az OTP ügyfeleire. Májusban bankbiztonsági szakemberként vagy banki alkalmazottként bemutatkozó bűnözők online vásárláshoz szükséges adatok megszerzésével próbálkoztak. Most újabb problémák adódtak.
Az utóbbi időszak csalási trendjét elemezve láthatóvá vált, hogy jelentősen megnőtt azon csalási események száma, amikor bármely bank ügyfelét egy meghatározott bank nevében hívják fel vagy küldenek SMS üzenetet számukra. A hívás során vagy az online térben csalják ki a gyanútlan ügyfél személyes-, illetve banki azonosító adatait – írja az OTP.
A telefonhívások legtöbbször az OTP Bank nevében történnek, ahol magát banki ügyintézőnek kiadó személy jelzi az ügyfélnek, hogy csalárd tranzakciót indítottak a számlájáról. Jellemző, hogy a csalók erőszakosan, gyorsan beszélnek, így kényszerítve az ügyfelet az azonnali döntésre. A hitelesség látszata érdekében előfordul, hogy a gyanútlan ügyfelet a telefonbeszélgetés során több „banki munkatárshoz”, vagy akár egy másik bankhoz is átkapcsolják.
Egyes esetekben arra kérik, hogy utalja a pénzét a csaló által megadott „biztonsági” számlára, más esetekben, arra, hogy telepítsen „vírusirtó” programot mobileszközére, asztali gépére, vagy esetleg mindkettőre. Ily módon, a „vírusírtó” helyett a távoli elérést biztosító program és a megszerzett ügyféladatok segítségével átveszik az irányítást az adott ügyfél számlája felett. Mindezt úgy, hogy maga az ügyfél enged hozzáférést számlájához, minden biztonsági előírást megszegve.
Mit tanácsol az ügyfeleknek az OTP Bank?
• Kérjük, soha ne adja meg nem megbízható üzenetekre, telefonhívásokra válaszolva az adatait, ezek alapján ne telepítsen semmilyen programot eszközeire.
• Egy bank soha sem kéri Öntől, hogy pénzét egy másik számlára helyezze át biztonsági okokból.
• Ha kételye merül fel, azonnal szakítsa meg a hívást, és keresse a bankot az Ön által ismert hivatalos számon, amely a honlapokon megtalálható, illetve személyesen bármelyik bankfiókban megfelelő segítséget nyújtanak Önnek.
• Ha már esetleg csalás áldozatává vált, ezt ne szégyellje. Tegyen feljelentést a rendőrségen, és jelentse be saját bankjánál az esetet.
• Ne csak pénztárcáját, digitális adatait is óvja!
Kapcsolódó cikkek
- Felfoghatatlan tragédia: rutinműtét után trombózist kapott a dúsgazdag magyar műgyűjtő, már nem tudták megmenteni az életét Nemes Marcell 1918-tól kezdve Münchenben élt, de 1930 októberében éppen Budapesten tartózkodott egy rutinműtét miatt. Az operáció után a dúsgazdag műgyűjtő trombózist kapott és az orvosok hiába küzdöttek, már nem lehetett megmenteni az életét. Nemes Marcell csupán 64 éves volt, amikor meghalt.
- Ledobta az atomot a Telekom: korlátlan mobilinternetet kapnak az ügyfelek öt napra A Telekom hatalmas bejelentést tett a karácsonyi kampányát bemutató eseményen: december 2. és 31. között a Telekom alkalmazásban elérhető Magenta Momentsen keresztül bármikor bekapcsolható öt napra szóló korlátlan adatforgalom.
- Óriási leépítés: több száz embert rúghattak ki Észak-Magyarország egyik legnagyobb gyárából Brutális leépítések történtek a tiszaújvárosi Jabilnél, az információk szerint 500 embert rúghattak ki a gyárból. A vállalat Észak-Magyarország egyik legnagyobb foglalkoztatója, és nem ez az első nagyobb elbocsátási hullám náluk.
- Megérkezett Lázár János válasza Hadházy k*rva anyázására Ahogy arról a naphire.hu is beszámolt, Hadházy Ákos tegnap, az első havas napon a Kelenföldi pályaudvaron ragadt a vonatra várva. A független képviselő legalább 45 percet fagyoskodott, és elmondása szerint még a vasutasok sem tudták megmondani, hogy jön-e egyáltalán a vonat, és ha igen, akkor mikor. Mérgében egy videót tett közzé a Facebook-oldalán, melyben röviden annyit üzent a közlekedési miniszternek: "K*rva anyád, Lázár János, k*rva anyád!" Most megérkezett a miniszter válasza is a durva üzenetre.