Hirdetés

"Elfogadhatatlan, ahogy az utasokkal bántak" - több millió fontot fizethet a Wizz Air

Nap Híre portré Nap Híre

A brit Polgári Légiközlekedési Hatóság végrehajtási eljárást indít a Wizz Air ellen, mert az utasok panaszai alapján a légitársaság nem fizette ki a főként járattörlések miatt járó kártérítési, pénz-visszaigénylési összegeket. 

Paul Smith, a hatóság ideiglenesen kinevezett vezérigazgatója azt mondta, hogy hónapok óta kapcsolatban vannak a Wizz Air-rel és közölték velük, hogy ahogyan az elmúlt évben az utasokkal bántak, "elfogadhatatlan”. Smith szerint a légitársaságoknak "teljesíteniük kell az utasokkal szembeni kötelezettségeiket, ha törölnek egy járatot vagy késés áll elő”, és a szabályozó hatóság "habozás nélkül közbelép, ha úgy gondoljuk, hogy a légitársaságok nem teszik ezt következetesen”.

Smith azt is hozzátette, hogy az utasoknak  joguk van elvárni, hogy panaszaikat gyorsan és hatékonyan oldják meg, és a légitársaságok tisztességesen, az előírásoknak megfelelően kezeljék őket. "Továbbra is szorosan figyelni fogjuk a helyzetet annak ellenőrzésére, hogy az utasok megkapják-e, amivel tartoznak, és hogy a Wizz Air irányelvei javultak-e, hogy a fogyasztók jobb élményben részesüljenek, ha valami rosszul sül el.”

A légitársaság kapcsolatba lépett a szabályozó hatósággal, és ígéretet tesz arra, hogy változtatásokat vezet be irányelveiben, eljárásaiban és az utasokkal való kommunikációjában. Beleegyezett abba, hogy felülvizsgálja az kapott követeléseket a repülések pótlólagos költségeivel, valamint a szállodai költségekkel kapcsolatban - írja a Telex. "Ez biztosítja, hogy azok az utasok, akik korábban követelést nyújtottak be a Wizz Airnek, de követeléseiket tévesen utasították el, megkapják a törvényesen járó pénzt” – mondta a hatóság.

A szabályozó intézkedése kiterjed a 2022. március 18-án vagy azután az Egyesült Királyság repülőteréről induló vagy oda érkező járatokkal kapcsolatos követelésekre, és az ezen időszak alatti eseteket automatikusan felülvizsgálják. Az utasok az érintett időszakon kívül is kérhetik az igények újbóli megnyitását, amennyiben a járattal hat éven belül volt probléma.

A Wizz Airt egyébként az év elején a What? az Egyesült Királyság legrosszabb légitársaságának választott, gyakran kritizálják ügyfélszolgálata miatt.

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés