A brit Polgári Légiközlekedési Hatóság végrehajtási eljárást indít a Wizz Air ellen, mert az utasok panaszai alapján a légitársaság nem fizette ki a főként járattörlések miatt járó kártérítési, pénz-visszaigénylési összegeket.
Paul Smith, a hatóság ideiglenesen kinevezett vezérigazgatója azt mondta, hogy hónapok óta kapcsolatban vannak a Wizz Air-rel és közölték velük, hogy ahogyan az elmúlt évben az utasokkal bántak, "elfogadhatatlan”. Smith szerint a légitársaságoknak "teljesíteniük kell az utasokkal szembeni kötelezettségeiket, ha törölnek egy járatot vagy késés áll elő”, és a szabályozó hatóság "habozás nélkül közbelép, ha úgy gondoljuk, hogy a légitársaságok nem teszik ezt következetesen”.
Smith azt is hozzátette, hogy az utasoknak joguk van elvárni, hogy panaszaikat gyorsan és hatékonyan oldják meg, és a légitársaságok tisztességesen, az előírásoknak megfelelően kezeljék őket. "Továbbra is szorosan figyelni fogjuk a helyzetet annak ellenőrzésére, hogy az utasok megkapják-e, amivel tartoznak, és hogy a Wizz Air irányelvei javultak-e, hogy a fogyasztók jobb élményben részesüljenek, ha valami rosszul sül el.”

A légitársaság kapcsolatba lépett a szabályozó hatósággal, és ígéretet tesz arra, hogy változtatásokat vezet be irányelveiben, eljárásaiban és az utasokkal való kommunikációjában. Beleegyezett abba, hogy felülvizsgálja az kapott követeléseket a repülések pótlólagos költségeivel, valamint a szállodai költségekkel kapcsolatban - írja a Telex. "Ez biztosítja, hogy azok az utasok, akik korábban követelést nyújtottak be a Wizz Airnek, de követeléseiket tévesen utasították el, megkapják a törvényesen járó pénzt” – mondta a hatóság.
A szabályozó intézkedése kiterjed a 2022. március 18-án vagy azután az Egyesült Királyság repülőteréről induló vagy oda érkező járatokkal kapcsolatos követelésekre, és az ezen időszak alatti eseteket automatikusan felülvizsgálják. Az utasok az érintett időszakon kívül is kérhetik az igények újbóli megnyitását, amennyiben a járattal hat éven belül volt probléma.
A Wizz Airt egyébként az év elején a What? az Egyesült Királyság legrosszabb légitársaságának választott, gyakran kritizálják ügyfélszolgálata miatt.
Kapcsolódó cikkek
- Kijött a lista, ezek a világ legdrágább városai A globális megélhetési válságnak még messze nincs vége, és ezt a helyzetet leginkább a nagyvárosok lakói viselhetik nehezen. Az Economist Intelligence Unit (EIU) által évente közzétett Worldwide Cost of Living Index szerint az átlagos megélhetési költségek idén 7,4 százalékkal emelkedtek, és az élelmiszerárak emelkedtek a leggyorsabban. A CNN most összeszedte, hogy az áremelkedések után melyek a világ legdrágább városai.
- (18+) Brutális emberölés: Migránsokat löktek a tengerbe az embercsempészek A dél-spanyolországi Andalúziában négy ember vesztette életét, akiket embercsempészek löktek a tengerbe egy motorcsónakról, majd elmenekültek - számolt be az esetről a hatóságok tájékoztatása alapján a spanyol sajtó csütörtökön.
- Nagy a baj: fokozott terrorveszélyre figyelmeztet a német belügyminiszter Fokozott terrorveszélyre figyelmeztetett csütörtökön Nancy Faeser német belügyminiszter.
- Az oroszok felfedezték az ukránok legféltettebb titkát és egyből brutális csapást mértek rá Avgyijivka térségében találtak egy alagutat az oroszok, amire a légierő több rakétát is kilőtt.