Hirdetés

Botrány a Magyar Suzuki gyárban: nyomoz a hatóság

 portré

A frankfurti ügyészség szerint felmerült a gyanú, hogy a Magyar Suzuki is értintve lehet a károsanyag-kibocsátást mérő trükköző szoftverek ügyében.

Ha a hír igaz, akkor a valós használat közben sokkal magasabb lehet a Suzuki dízeljárműveinek káros anyag-kibocsátása, mint amit a teszteredmények mutattak. Az ügyben Magyarország is érintett lehet  – írta a Világgazdaság.

A hollandiai közúti hatóság már 2020 januárjában megállapította, hogy többek között a Suzuki is megsértette az Európai Unió károsanyag-kibocsátásra vonatkozó szabályait, a Vitara dízelmodell a teszteléshez képest sokkal több káros anyagot, nitrogén-oxidot bocsátott k

Annyit a Magyar Suzuki Zrt. is megerősített a lapnak, hogy az általuk korábban gyártott dízeljárművekkel kapcsolatban vizsgálat folyik. „Vállalatunk jelenleg tájékozódik az ügyben, és mindenben együtt működik az illetékes külföldi és magyar hatóságokkal. Szeretnénk hangsúlyozni, hogy a Magyar Suzuki minden esetben betartja az aktuális jogszabályokat, és azoknak megfelelően működik. Folyamatban lévő ügyben további információkat nem áll módunkban megosztani” – szögezte le a társaság.

A Világgazdaság a Reutersre hivakozva azt is írja, hogy az Eurojust (az Európai Unió Büntető Igazságügyi Együttműködési Ügynöksége) összehangolt fellépésének részeként a németországi, az olaszországi és a magyarországi ügyészek is vizsgálatot folytatnak az ügyben. Az Eurojust szerint a razziákra egy, a japán gyártó autóinak motorjaiban használt eszköz miatt volt szükség. Ezeket az eszközöket állítólag olasz gyártmányú dízelmotorokban használták, hogy a járművek nitrogén-oxid kibocsátása megfeleljen az uniós előírásoknak, majd ezeket a motorokat a magyarországi gyártó üzemben szerelték be.

Cimkék:
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés